محمدرضا عباسنژاد، کارگردان فیلم سینمایی «افسانه گلآباد» اعتقاد است سینمای کودک، سینمای خانواده است و باید فیلمهایی ساخته شوند که علاوه بر کودک جهت خانوادهاش
روایت کارگردان «افسانه گل آباد» از حسنی که کچل نیست
عبارات مهم : مخاطب
به گزارش خبرآنلاین، این روزها در میان فیلم های سینمایی که با مباحث متفاوت در سینماها روی پرده هستند، اثری موزیکال جهت کودکان نیز در حال اکران هست. «افسانه گل آباد» به کارگردانی محمدرضا عباس نژاد که پیش از این علاوه بر کارگردانی تجربه بازیگری در آثار متعددی را نیز داشته برگرفته از داستان های کهن ایرانی هست. قصه این فیلم که سیدمهدی میرفخرایی تهیه کنندگی اش را بر عهده داشته، زندگی حسنی است که به تنبلی در شهر معروف هست، طی اتفاقاتی مسیر زندگی او عوض می شود و …
محمدرضا عباس نژاد راجع به این فیلم سینمایی موزیکال که روایتی از داستان های کهن ادبیات فارسی هست، به خبرآنلاین می گوید: «قصه ای که در فیلم «افسانه گل آباد» روایت شده است هست، هر لحظه جزو علاقه مندی های من بود و جهت تئاتر هم یک نمایشنامه با این همین قصه نوشته بودم ولی چون فکر می کردم این عنوان توانایی اینکه به فیلمنامه ای بزرگ و سینمایی تبدیل شود را دارد، تصمیم به ساخت فیلم سینمایی با این فضا گرفتم.»
روایت کارگردان «افسانه گلآباد» از حسنی که کچل نیست
عباس نژاد در ادامه راجع به فضای موزیکال فیلمش توضیح می دهد: «علاوه بر فضای فیلم که موزیکال هست، دیالوگ های کار نیز موزون هستند که از شاخصه های متفاوت این اثر به شمار می آید و به نظرم جهت مخاطب جذابیت زیادی دارد. شاید تماشاگران تا پیش از این با اثری اینچنینی در سینمای کشور عزیزمان ایران کمتر مواجه شده است باشند و از این جهت می گویم که برایشان تجربه ای متفاوت است.»
این کارگردان راجع به شباهت قصه فیلم «افسانه گل آباد» و داستان نوستالژیک حسن کچل می گوید: «این فیلم به نوعی هم قصه حسنی است و هم حسن کچل که در فضایی تازه روایت می شود و مباحث مختلفی را هم مشمول بر می شود. ما در فیلم همان ماجراهای حسنی به مکتب را نمی رفت را داریم، قصه های حسن کچل را نیز روایت می کنیم ولی شخصیت مهم قصه که اسمش هم حسنی هست، اتفاقا کچل نیست.»
محمدرضا عباسنژاد، کارگردان فیلم سینمایی «افسانه گلآباد» اعتقاد است سینمای کودک، سینمای خانواده است و باید فیلمهایی ساخته شوند که علاوه بر کودک جهت خانوادهاش
کارگردان «افسانه گل آباد» راجع به تمهیداتی که جهت جذب مخاطب کودک امروزی در فیلمش به کار گرفته هست، می گوید: «از همان ابتدا که ما تصمیم به ساخت این فیلم سینمایی گرفتیم من به آقای مهدی میرفخرایی تهیه کننده کارمان گفتم که ساخت اثری در این عرصه ریسک بالایی دارد چون ما نمی توانیم ذائقه را به مخاطب تحمیل کنیم. در واقع رسالت یک هنرمند که من هم خودم را موظف به رعایت آن می دانم، ارتقا سطح سلیقه مخاطب است ولی نمی شود همین را هم به کسی تحمیل کرد.»
او ادامه می دهد: «به همین علت اعتقاد من بر این است که سینمای کودک سینمای خانواده هست، به این علت که هیچ فرزند ای بدون پدر و مادرش به سینما نمی رود. بعد فیلمی هم که در این حوزه ساخته می شود، باید به لحاظر مضمونی و حتی ساختاری به گونه ای باشد که حداقل بین خانواده و کودک فاصله ای ایجاد نکند و پدر و مادر هم بتوانند فرزندشان را جهت فیلم مورد علاقه اش همراهی کنند. قصه این فیلم را هم حتما خیلی ها شنیده اند، ولی من تلاش کردم با اضافه کردن چاشنی موسیقی، فضایی مفرح را فراهم کنم تا روند داستان به شکلی شیرین تر جلو رود.»
واژه های کلیدی: مخاطب | افسانه | داستان | سینمای | خانواده | سینمایی | کارگردان | کارگردانی | کارگردان فیلم
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...